fängelse = hotell?

För ett tagsen var det en i fängelset som hängde sig.
Det kom in tre personer som jobbade där då. Det första de gjorde var att ringa efter hjälp.
Vem är så himla dum i huvudet och gör det?
Det är väll det första man tänker på? Dem var tre st. De hade klarat det utan tvekan.
Hade de sprungit fram och tagit ner honom, hade han överlevt.
Jag tänkte att han måste liksom få sitt straff.. Men å andra sidan är det knappt något straff
att vara i fängelse. Rätta mig om jag har fel, men ärligt talat så tror jag inte dem kan lida särskilt mycket.
En del har dator/tv på sitt rum, en ordentlig säng, bra mat osv.
Har t o m hört att det var några som lussade för dem nåt år. Det förtjänar dem ju inte?!

En del har gjort helt hemska saker
och jag förstår inte hur man kan behandla dem så pass bra.

Skriv till mig!
Postat av: anna

Jag tycker inte att han skulle dött, även om han gjort något så han fick sitta i fängelse. Även fast de får massa fördelar, hur kul är det att inte få komma hem eller att göra alla vardagliga saker, sitta inlåst i flera månader eller år? De kanske har dessa fördelar för att de inte ska bli för tråkigt därinne =)

2010-01-10 @ 20:16:06

Här kommenterar du:

Om du har ett namn, skriv det här;
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas inte för andra);

Skriv gärna din bloggadress, så kan jag checka din!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0