9. Min tro.





Min tro.
Jag tror inte på Gud.
För mig låter det helt ologiskt att det finns nån Gud
och jag klarar mig alldeles bra i livet utan det.
Och Jesus.. Eller om det är samma person, äh, jag fattar inte riktigt detdär.
Men det låter mer som om han vore en trollkorl, än en.. vad han nu är.
Gick på vatten, gjorde vatten till vin och allt vad han gjorde.

Jag vet dock inte vad jag tror på. Hur allt kom till..
Men det är inte direkt nåt jag sitter och funderar på,
för jag kan bli ganska galen på sånt, att inte få fram nåt svar, haha.

Men jag tror att det inte var Gud som skapade människorna, utan tvärtom.

Och ni som är kristna och tror på Gud,
ta det jag skrev med en nypa salt!

Skriv till mig!

Här kommenterar du:

Om du har ett namn, skriv det här;
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas inte för andra);

Skriv gärna din bloggadress, så kan jag checka din!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0