Tvätta sminkborstar.



Du behöver:
1. Sminkborstar.
2. Diskmedel och vatten.
3. Toapapper.
4. Tejp.



1. Börja med att blöta ner hela borsten med varmt vatten.
2. Ta sedan på en hel del diskmedel.


3. Gnugga ordentligt, så att hela borsten blir tvättad.
Man kan också ta diskmedel i handen och gnugga som cirklar i handen.
(Som ni ser blir vattnet helt brunt.. Ser lite äckligt ut, haha.
Jag är inte jättebra på att tvätta mina sminkborstar kan jag erkänna!)


4. Efter ni har vridit ur vattnet och kanske torkat lite med en handduk,
virar ni in dem i toapappret, sätter dit en liten tejpbit och ställer dem upp och ner i
t. ex en skål/kruka.

Anledningen till att man ska ha dem upp och ner är för att vattnet inte ska rinna ner i skaftet, då limmet kan lossna och de kan förstöras.
Sen var det klart!

Man ska egentligen tvätta dem efter varje gång man använt dem..
Men jag menar.. Vem orkar det?

Skriv till mig!

Här kommenterar du:

Om du har ett namn, skriv det här;
Kom ihåg mig?

Din e-postadress (visas inte för andra);

Skriv gärna din bloggadress, så kan jag checka din!

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0